HOLA A TOTHOM
A CONTINUACIÓ US PROPOSEM UN SEGUIT D'ACTIVITATS PER TAL QUE ANEU FENT AQUESTS DIES!!!
LES VOSTRES MESTRES DE PRIMER I SEGON!!!
1. SI EL TEU GERMÀ O GERMANA TÉ ORDINADOR O TABLET I CONNEXIÓ A
INTERNET...POTS FER... 😊
• JOCS EDU365:
PER LLEGIR I MIRAR CONTES, MATES...DE TOT UNA MICA
2.
PER SEGUIR VEIENT ELS CONTES I
CANÇONS QUE HEM TREBALLAT I AIXÍ
RECORDAR TOT ALLÒ QUE
HEM APRÈS
1r
|
2n
|
¿A QUÉ SABE LA
LUNA?
|
POEMAS EN CASTELLANO
|
ELS ANIMALS
EL TAURÓ CANÇÓ
|
DITES I ENDEVINALLES DELS MESOS DE L’ANY
ESCRIU LES DITES QUE HEM APRÈS A CLASSE I FÉS-NE EL DIBUIX
CORRESPONEN.
ENDEVINALLES
APRENEN POESIA AMB JOANA RASPALL
INVENTA ALGUNA ENDEVINALLA O RODOLÍ. RECORDA QUE HAN DE
RIMAR!
|
ALFABET FONÈTIC CATALÀ
DITES I ENDEVINALLES DELS MESOS DE L’ANY
DITES POPULARS
|
ELS ALIMENTS
APRENENT A LLEGIR
MOTS ENCREUATS
CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA
|
MANTENIR UNA ESTONA AL
DIA L'HORA DEL CONTE:
➢ LLEGIR CONTES SENZILLS, DE VEGADES
SOLS, AMB EL PARE, AMB LA MARE, O AMB ALGUN GERMÀ O GERMANA GRAN.
➢ DESPRÉS D’HAVER LLEGIT EL CONTE FER
UN DIBUIX I ESCRIURE UNA FRASE
RELACIONADA AMB EL CONTE O BÉ UN PETIT RESUM. TAMBÉ POTS COPIAR EL TÍTOL DEL
CONTE.
3. PER APRENDRE, JUGAR I DIVERTIR-SE! (AMB ORDINADOR O MÓVIL)
https://clic.xtec.cat/repo/index.html?lang=ca
(ACTIVITATS DIVERSES)
4.
ACTIVITATS A FER SENSE TENIR
ORDINADOR A CASA, IGUAL DE DIVERTIDES (O MÉS) 😊
ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES
|
ACTIVITATS DE COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
|
ACTIVITATS D’EXPERIMENTACIÓ
|
ACTIVITATS DE PSICOMOTRICITAT
|
INVENTAR-SE
SUMES I RESTES.
|
FER UN LLISTAT DELS TEUS MENJARS
PREFERITS.
1.
SÓN SALUDABLES PER A LA TEVA
SALUT?
2.
ELS MENGES CADA DIA?
3.
AL COSTAT DE CADA ALIMENT ESCRIU
SI O NO.
4.
ESCRIU QUÈ MENGES UN DIA
QUALSEVOL I NO T’OBLIDIS CAP ÀPAT, RECORDA SÓN 5 ÀPATS.
ARA MIRA AQUEST
VÍDEO:
ESCRIU EL NOM DE 5 FRUITES QUE T’AGRADEN MÉS I FES
UNA FRASE AMB CADASCUNA DE LES FRUITES.
ARA CANTA I BALLA LA CANÇÓ DE LES FRUITES, POTS
ENVIAR UN VÍDEO AL GRUP DE WHATSAPP.
|
JUGAR AMB LA FARINA I AIGUA, FER BOLES DE NEU.
|
JUGAR A DESPLAÇAR-SE COM DIFERENTS ANIMALS PEL
PASSADÍS
|
COMPTAR
PECES DE FRUITA, VERDURES, HORTALISSES...
|
JUGAR AMB EL COLA-CAO I FER FORMES O LLETRES (SOBRE
UNA SUPERFÍCIE NETA)
|
AMB LES MANS FER OMBRES XINESES.
|
|
COMPARTIR
AMB LA FAMÍLIA A ENDREÇAR LA ROBA I A CLASSIFICAR-LA PER COLORS
|
JUGAR AMB LA PLASTILINA: FER BOLES, XURROS, CARGOLS,
AIXAFAR, ETC.
|
JUGAR AMB UN GLOBUS I FER-LO
VOLAR.
|
|
GRAFIA (ESCRIURE) – QUANTITAT:
AQUESTA PROPOSTA
CONSISTEIX
A RELACIONAR LA GRAFÍA (EL NOMBRE) AMB LA SEVA QUANTITAT.
EX.: DE L’1 AL 100 I DEL 100 A
L’1.
ESCRIURE
EN UN FULL ELS NOMBRES
DESORDENATS I POSAR AL COSTAT DE
CADA NOMBRE LA QUANTITAT QUE CORRESPON. ES POT FER ENGANXANT GOMETS, AMB
PECES DE JOGUINES…
|
INVENTAR-SE UN INSTRUMENT
AMB ALLÒ QUE TENIU A CASA I FER-LO SONAR.
|
AMAGAR OBJECTES I QUE UN
FAMILIAR ( O TU MATEIX) L’HAGI DE BUSCAR.
|
|
FES UN VÍDEO I EXPLICA’NS EL TEU DIA A DIA.
PRIMER PREPARA EL GUIÓ DEL
VIDEO.
ARA PRACTICA SENSE GRAVAR ENCARA EL VÍDEO CONTESTANT A CADA
PREGUNTA.
ARA QUE JA HAS PRACTICAT
ACCIÓ!!!
GRAVA EL VÍDEO I ENVIA’L AL GRUP DE WHATSAPP PER A LA RESTA DE COMPANYS I
COMPANYES DE LA CLASSE.
|
TRENCAR PAPERS I
ENGANXAR-LOS AMB COLA DE BARRA.
|
REPASSAR EL NOSTRE COS EN UN PAPER (PODEU
AJUNTAR MOLTS FULLS DE PAPER) I RESSEGUIR EL COS PER PINTAR-LO DESPRÉS.
CANÇONS COS:
|
|
ESCRIPTURA I ORDRE DELS NOMBRES:
AQUESTA ACTIVITAT SERVIRÀ TANT
PER ESCRIURE ELS NOMBRES COM PER SABER L’ORDRE D’AQUESTS.
LA IDEA ÉS QUE ESCRIVIU UN
NOMBRE I ELL@S HAN D’ESCRIURE A CADA COSTAT EL NOMBRE QUE VA ABANS I EL QUE
VA DESPRÉS.
|
DIBUIXAR
I PINTAR AMB COLORS, CERES, PINTURES, AQUAREL·LES, ETC.
|
CEL, MAR I TERRA:
HO PODEN FER A QUALSEVOL LLOC
DELIMITANT TRES ESPAIS DIFERENCIATS O A L’HABITACIÓ. I AIXÍ PODEN PUJAR I
BAIXAR DEL LLIT. EL LLIT POT SER TERRA, BAIXAR DEL LLIT AL COSTAT DRET MAR I
A L’ALTRE BANDA CEL.
|
|
DONAR
UNS QUANTS NOMBRES ESCRITS I DEIXAR-NE ALGUNS PER POSAR. ELL@S HAURAN
D’ESCRIURE ELS NOMBRES QUE FALTEN, PER ORDRE. EXEMPLE: 10,11,12, 14 ( EL NOMBRE QUE FALTA ÉS...?)
|
FER LLISTES DE PARAULES
i PER CADA PARAULA UNA FRASE.
TAMBÉ POTS FER EL DIBUIX DE LA PARAULA
|
PINTAR
SAL DE CUINA AMB GUIXOS DE COLORS
|
LES CADIRES
ES POSEN EN CERCLE TANTES
CADIRES COM PARTICIPANTS. ES POSA MÚSICA I QUAN ES PARA LA MÚSICA HAN DE
PUJAR A SOBRE LA CADIRA, A SOTA, PUJAR A SOBRE PERÒ DE GENOLLS…
|
RESOL ELS SEGÜENTS ENIGMES:
QUANTA LLET HE BEGUT?
|
BUSCAR UN OBJECTE
|
MIRA EL VÍDEO “ AIXÒ QUÈ
ÉS?”
CONSTRUÏM UN RELLOTGE DE
SORRA AMB PA RATLLAT, ARRÒS O UN ALTRE
ALIMENT QUE TINGUIS A CASA SEGUINT LES INDICACIONS DEL VÍDEO:
|
CAMINAR AMB PARELLA
APROFITANT EL PASSADÍS DE CASA O
UN ESPAI ON ES PUGUI CAMINAR UNA MICA, ENS POSEM UNA PILOTA ( O UN ROTLLO DE
WC ) A LA PANXA I CAMINEM.
|
PICAR PARAULES I COMPTAR LES SÍL·LABES.
|
JUGA
AL BINGO AMB LA FAMÍLIA!
AGAFA 20 COSES: ALIMENT, JOC, MATERIAL O PEÇA QUE TINGUIS A
CASA I POSA UN NOMBRE DEL 0 AL 20 A CADASCUNA D’ELLES.
POSA TOTES LES PECES DINS LA
CAIXA I TAPALA.
FES UNA TARGETA PER CADA
JUGADOR@ AMB 5 NOMBRES QUE ESTIGUIN ENTRE EL 0 I EL 20.
COMENÇA EL JOC!! REPARTEIX A
CADA JUGADOR@ UNA TARJETA.
ALGÚ VA TRAIENT LES PECES DE LA
CAIXA I CANTANT ELS NOMBRES.L@ PRIMER@ QUE COMPLETI LA SEVA TARGETA
HA DE CANTAR BEN FORT: BINGO!!!
|
FER PUNTERÍA
AMB UNA PILOTA HAN D’INTENTAR
FER CISTELLA DINS UNA GALLEDA O PAPERERA.
LA PRIMERA VEGADA ES COL·LOQUEN
MOLT A PROP I SEGONS VAGIN ENCERTANT ES VAN ALLUNYANT UN PEU ENDARRERE.
TAMBÉ HO PODEN FER AMB ELS ULLS
TAPATS.
|
|
|
FER PARELLES DE RIMES DE PARAULES
SOL MUSSOL,
BRUIXA
MADUIXA, GOL CARGOL,
MALETA RAQUETA ...
INVENTAR-SE’N.
|
MANIPULAR I TOCAR LLEGUMS, MACARRONS,
LLENTIES...I FER ALGUN QUE ALTRE COLLARET!
|
|
|
|
PINTAR
AMB RETOLADORS PEDRES QUE SIGUIN
RODONES
|
|
5.
ENLLAÇOS D’INTERÈS
• PÀGINES WEBS ON TROBAREU JOCS PER FER A CASA DE MANERA TRANQUIL·LA:
http://rejuega.com/juego-aprendizaje/ideas-para-hacer-conninos/25-juegos-tranquilos-para-jugar-en-casa/
https://sitgesactiu.com/ca/jocs-i-activitats-per-a-fer-amb-nens-acasa/
• INICIAR-SE EN EL LLENGUATGE DE PROGRAMACIÓ FENT SERVIR UNES ORDRES
CONCRETES
• ÀMBIT MATEMÀTIC
6. ACTIVITATS PER FER
MÚSICA
JOC ONLINE SIMON DIU:
PER TOCAR CANÇONS AMB EL
METAL·LÒFON:
Mary Poppins: https://www.youtube.com/watch?v=L56WtuRsgQk
Brilla brilla estel petiti: https://www.youtube.com/watch?v=tmuVbpvcxj8
Mary Poppins: https://www.youtube.com/watch?v=L56WtuRsgQk
Brilla brilla estel petiti: https://www.youtube.com/watch?v=tmuVbpvcxj8
WEB ON TROBAREU GRAN QUANTITAT D'ACTIVITATS PER REPASSAR NOTES, TOCAR
CANÇONS AMB LA FLAUTA, FER MEMORYS I ALTRES JOCS MUSICALS
PER BALLAR CANÇONS DE DISNEY:
HIGH SCHOOL MUSICAL: https://www.youtube.com/watch?v=oY7ZQ9fHSR0&list=PL8q-JSqhDpKvvCahXK_rDmR15OVcNadww&index=8
7. ALTRES PROPOSTES
•
US PROPOSEM UN JOC SIMBÒLIC: CREEM UN MERCAT ON TREBALLEN MOLT!
QUÈ NECESSITEU ?
DIVERSOS
ALIMENTS DE LA CUINA, UN ESPAI ON UBICAR LA BOTIGA, PAPER PER FER LLISTES,
LLAPIS I ALGUN OBJECTE QUE PUGUIN SIMBOLITZAR ELS DINERS.
COM HO FEU?
AGAFEU
DIVERSOS ALIMENTS QUE TINGUEU AQUESTS DIES A LA CUINA I MUNTEU UN SUPERMERCAT
EN ALGUN ESPAI DE CASA VOSTRA . ÉS TAN SENZILL COM JUGAR A VENDRE. EL REPTE
ESTÀ EN QUÈ PER VENIR A LA VOSTRA BOTIGA, HAN DE PORTAR UNA LLISTA DEL QUE
VOLEN COMPRAR. HI HAURÀ INFANTS QUE HO PODRAN FER SOLS I ALTRES QUE REQUEREIXEN
AJUDA D@LS MAR@S PER A ESCRIURE. QUAN ELS NENS I NENES ESCRIGUIN LES PARAULES
NO CAL HO FACIN AMB LA CORRESPONDÈNCIA SO-GRAFIA!!! ESCRIPTURA LLIURE!!!.
L’ADULT
QUE ESTÀ VENENT HA DE POSAR PREU ALS ALIMENTS. POSEU PREUS BAIXOS D’1, 2 O 3
EUROS. I EL QUE COMPREN, HO HEU DE SUMAR JUNTS PER TAL QUE DESPRÉS ELLS HO
PUGUIN PAGAR. NO CAL QUE SIGUIN MONEDES, QUALSEVOL OBJECTE POT SERVIR: DES DE
CIGRONS A BOLETES DE PLASTILINA.
•
PODEU TREBALLAR LA CREACIÓ DE PARAULES A TRAVÉS DE LLETRES
QUE TINGUEU A CASA. JA SIGUIN COMPRADES O DE FABRICACIÓ PRÒPIA. PODEU IMPRIMIR
AQUEST PER SI NO EN TENIU CAP:
•
ADEQÜEU LES PARAULES AL NIVELL D@L VOSTR@ FILL@. TAMBÉ
TENIU AQUEST LINK QUE US POT AJUDARRADA MOLT: http://www.edu365.cat/infantil/llegir/llegir/portada.html
|
|
|
•
|
PELS QUE JA DOMINEN MOLT LES PARAULES
US PROPOSEM CONFECCIÓ DE FRASES.
EX: LA MARTA JUGA A PILOTA. ESCRIVIU EN
UN PAPER I LA TALLEU A TROSSOS. HAN DE LLEGIR LES PARAULES I SABER CONSTRUIR
LA FRASE ELL@S SOL@S. US PODEU INVENTAR LES FRASES QUE VULGUEU.
|
|
|
|
|
•
|
AGAFEU QUALSEVOL IL·LUSTRACIÓ D’ALGUN
CONTE I PODEN ANAR FENT LLISTES DE PARAULES. AQUÍ TENIU L’ENLLAÇ:
|
|
|
|
•
|
JOC DE LLENGUATGE ORAL I ESCRIT PER INICIAR-SE A LA
DESCRIPCIÓ D’IMATGES.
EN EL DOCUMENT ADJUNT HI HA UNA SÈRIE D’IMATGES AMB UNES
PREGUNTES A RESPONDRE SEMPRE SEGONS EL NIVELL DE CADA INFANT.
NO CAL QUE IMPRIMIU LES FITXES, PODEU AGAFAR UN FULL I
ANOTAR-HO ALLÀ. AQUÍ TENIU L’ENLLAÇ: https://drive.google.com/open?id=1jdaL5DgrvXHx_RZ701nWqyt2FnTFr1h
|
|
|
•
|
MODELAR LLIURAMENT AMB PLASTILINA O
PASTA DE SAL QUE PODEU FER VOSALTRES MATEIXOS. AQUEST ENLLAÇ US PORTA A UN
TUTORIAL DE YOUTUBE ON MOSTRA COM FER DIFERENTS PASTES PER A MODELAR:
|
US DESITGEM MOLTA FELICITAT I PACIÈNCIA.
ESPEREM QUE ESTIGUEU TOT@S MOLT BÉ I TORNAR-VOS A VEURE MOLT AVIAT! 😊
MESTRES DE CICLE INICIAL 1r I 2n